Kolarze polskiej grupy zawodowej CCC bronią się przed radykalną obniżką zarobków i wysunęli własną ofertę uregulowania kwestii finansowych. Negocjacje w tej sprawie trwają – ujawnił portal cyclingnews.com.
Na początku kwietnia ekipa poinformowała, że została zmuszona do zawieszenia większości kontraktów personelu pomocniczego oraz "znacznego" obniżenia pensji zawodników do końca sezonu. Według belgijskich mediów obniżki zarobków kolarzy miały sięgnąć aż 80 procent.
Sponsorująca grupę firma obuwnicza CCC nie ukrywa, że w związku z pandemią koronawirusa czekają ją trudne dni. W wydanym 2 kwietnia komunikacie poinformowała, że zakończyła pierwszy kwartał z przychodami o 9 proc. niższymi niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Jak dowiedział się cyclingnews.com, cięcia wynagrodzeń kolarzy nie zostały jeszcze sfinalizowane, a negocjacje w tej sprawie trwają.
– To nie jest pozytywna sytuacja. My, kolarze, wraz z naszymi prawnikami, połączyliśmy siły i wysunęliśmy własną ofertę, aby spotkać się z kierownictwem ekipy w połowie drogi – powiedział włoski kolarz Fausto Masnada, który do drużyny z Polkowic dołączył w tym roku.
CCC finansuje trzy projekty kolarskie: grupę elity, na czele z mistrzem olimpijskim z Rio de Janeiro Belgiem Gregiem Van Avermaetem, ekipę kontynentalną młodych zawodników oraz drużynę kobiet, której liderką jest utytułowana Holenderka Marianne Vos.
Z powodu pandemii koronawirusa sezon kolarski zawieszono co najmniej do 1 sierpnia w kategorii elity. Kolarze nie ścigają się od połowy marca i nie wiadomo, kiedy wrócą do rywalizacji.
Międzynarodowa Unia Kolarska ma opublikować nowy kalendarz wyścigów 5 maja. Na razie jedyne zatwierdzone dotychczas daty to mistrzostwa krajowe (22 – 23 sierpnia), Tour de France (29 sierpnia – 20 września) i mistrzostwa świata w Aigle-Martigny (20 – 27 września).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.